zondag 10 juli 2011

Omslagdoek


Al een hele poos bewonder ik Edith om haar doorzettingsvermogen en haar breiwerkprojecten............ Deze omslagdoek is gemaakt op een breiloom (ook wel brei-ring of Knifty Knitter genoemd)

Nou moet u wél weten dat Edith (oftewel Ditje in de wandelgangen) een visuele handicap heeft en dus letterlijk blindelings haar projecten maakt. Des te meer heb ik bewondering voor haar werk!



Al mailend en bellend kom je dan op een gegeven moment tot de conclusie dat de een iets wel kan en de ander niet en vice versa............. Een 'ruil' zonder deadline was al snel gemaakt.

Edith maakte voor mij een prachtige omslagdoek in paars/blauwtinten, met een dubbele draad dus lekker dik en warm.

Ik maakte voor haar een tasje dat soepel genoeg was om eventueel op te vouwen en mee te nemen, maar toch ook stevig genoeg om haar breiwerkjes langs zich neer te kunnen zetten zonder dat de tas als een plumpudding in elkaar zakt, en voila: een breitasje in Edith's kleuren met een gehaakte rand (en vrolijke stipjesvoering) voor de stevigheid:


Edith: bedankt voor deze leuke ruil!!

3 opmerkingen:

Zaturn zei

Hoi hoi lieve trudi, ik wil jou eveneens bedanken voor deze leuke manier om voor elekaar bezig te zijn.
Ik heb enorm plezier van je tas.
Hij is geen dag zonder mij, oftewel de tas is waar ik ben. :)
Ja, zelfs als ik ga slapen staat die met breiwerk naast me.
Dit voor als ik slecht slaap.
Meis, nogmaals enorm bedankt voor deze leuke uitwisseling.
En geniet met volle teugen van de omslagdoek, al is het nu denk ik wat warm. :)
Maar koudere tijden zijn er eerder als wij denken.

liefs Ditje

Edith zei

Goeie deal Trudi!
En wat een sterke vrouw is Edith (mijn naamgenote)!
Knap dat ze ondanks haar beperking toch dat blijft doen wat ze leuk vindt, en goed kan! Chapeau!

Zaturn zei

Edith: Ditje kan zelf niet reageren, zo vriendelijk is blogspot niet als je visueel beperkt bent............ (vandaar dat ik haar mailtje heb geplaatst)

Trouwens............. laat Ditje maar schuiven! Je moet echt eens haar sokken bewonderen, die zijn super!