woensdag 12 mei 2010

Vilten in de wasmachine



Soms moet je gewoon dingen dóen......... zoals mijn volgend experimentje bijvoorbeeld: vilten in de wasmachine!


Men neme: potloodlont.......



 
Ik heb een lap(je) gebreid met naalden 10 en potloodlont (pencilrooving noemen ze dat zo mooi op z'n Engels)

De lap is 30 cm breed en 35 cm hoog. Later vandaag gaat hij in de wasmachine meeliften met een lading spijkerbroeken!




GELUKTTTTTT!

In de was machine, samen met een paar donkerblauwe handdoeken op een eco 60-graden programma en voila: een gevilte lap:



Hieronder is goed te zien hoeveel hij gekrompen is:


In de lengte ruim 1/3, in de breedte 1/4 kleiner

1 opmerking:

Zaturn zei

Ik kreeg via de mail een berichtje van Edith, zij kan helaas niet reageren via 't reactieblokje, de reden lees je vanzelf hieronder:

hoi
ik reageer even via de mail, en zal het leuk vinden als je mijn reactie bij jou reacties plaatst.
wat heb je een gezellige leuke blog.
al zie ik geen steek, je schrijft het zo goed, dat het prima te volgen is.
nee, tuurlijk zie ik de foto's niet, maar de manier van schrijven vergoed zo enorm veel.
je brengt me ook op leuke ideeën.
pas maar op, zo roep ook ik, ik kom 24 uren in een dag te kort.

knuffel van een vriendinneke uit zeist Ditje